Thibaut de Jong, praktijkeigenaar, tandarts en implantoloog: “Aan de inrichting en de ontvangst hebben wij bewust veel aandacht besteed. We vinden het belangrijk dat de sfeer in de praktijk als prettig en laagdrempelig wordt ervaren. Kwalitatief goede zorg is wat ons betreft patiëntgerichte zorg. Zorg die je op de patiënt afstemt. En dat zit hem eigenlijk in alles! De inrichting van de ruimten, een gastvrije ontvangst bij de receptie, het aanbieden van een afspraak in de avonduren, de communicatie met de patiënt over de behandeling en onze patiënten via een nieuwsbrief informeren over ontwikkelingen in de praktijk en over mondzorg.”
WIJ ZIJN ER VOOR PATIËNTEN EN COLLEGAE
T.X. de Jong Tandzorg bestaat uit een multidisciplinair team van deskundige, enthousiaste medewerkers. Patiënten kunnen terecht voor basistandzorg, maar ook voor complexere behandelingen, zoals uitgebreide tandvleesbehandelingen of chirurgische behandelingen (implantologie). Tevens beschikt de praktijk over een eigen tandtechnisch laboratorium en is er een dentale radioloog in het pand. “We hebben in deze regio een keur aan vakbekwame tandartsen en mondhygiënisten. Kwaliteit leveren, betekent dat je van elkaars specialismen gebruikmaakt, ook ‘buiten’ de eigen praktijk. We vinden deze samenwerking met praktijken in de regio uiterst belangrijk.“
PRVENTIEVE CONTROLES ZIJN KOSTENBESPAREND/h3>
De economische recessie maakt de consument voorzichtiger in het doen van uitgaven. Dit merken ze ook bij T.X. de Jong Tandzorg: “Patiënten besluiten soms vanwege de behandelkosten en onduidelijkheid over vergoedingsmogelijkheden op hun tandartsbezoek te bezuinigen.” Dit is volgens Thibaut de Jong begrijpelijk. “Maar dat is een bezuiniging die je helaas duur kan komen te staan. Door periodiek de tandarts te bezoeken, houd je de kosten juist laag. Je voorkomt vaak onvoorziene behandelingen, die vele malen duurder kunnen uitvallen.”
PERSOONLIJK ADVIES OVER GEBITSVERZORGING
Ook de patiënt zelf kan volgens Thibaut de Jong veel doen om zijn of haar gebitsgezondheid op peil te houden. De mondhygiënist is dan ook de expert bij uitstek om de patiënt van een persoonlijk advies en instructie ‘op maat’ te voorzien. De patiënt heeft daar veel profijt van. Dit betekent echter wel dat je goed op de hoogte moet zijn van de kenmerken van je gebit, want ieder gebit is weer anders. Factoren als leeftijd, gezondheid, levensstijl en erfelijkheid vragen om een specifieke aanpak. Een mondhygiënist geeft de patiënt advies op maat voor de dagelijkse gebitsverzorging. “De patiënt heeft daar dagelijks en op de lange termijn zeker profijt van.”
BEHANDELPLAN
Bij het opstellen van het behandelplan wil T.X. de Jong Tandzorg de patiënt zorg op maat leveren. Een behandelplan start daarom altijd met een gebitsanalyse. “Op basis van deze analyse kunnen we de patiënt uitleggen hoe zijn of haar gebitsgezondheid ervoor staat en welke behandelingen wij eventueel adviseren. Dit betreft doorgaans een meerjarenplan. Ook over de te verwachten kosten willen we de patiënt transparant informeren. Desgewenst denken we mee over het financiële plaatje. Gelukkig zijn er vele mogelijkheden zoals verzekeren, sparen en het spreiden van de kosten,” aldus Thibaut de Jong.
U BENT VAN HARTE WELKOM!
De praktijk T.X. de Jong Tandzorg is gevestigd aan de Arnhemseweg 6 in Amersfoort. Meer informatie treft u op de website www.mondzorgamersfoort.nu
T.X. de Jong Tandzorg
Arnhemseweg 6, Amersfoort
T 033-4613334
www.mondzorgamersfoort.nu
Fotografie: Nico Brons