Naar de kapper gaan moet een uitje zijn

0
4003
HaarZaakje

Begonnen vanuit haar garage weet Marja Braker samen met haar man Jan in korte tijd HaarZaakje te laten groeien naar een multifunctionele en trendy kapsalon met tien medewerkers. Na een grondige restyling door de Amersfoortse ondernemers interieurarchitect Jos Hak en FIJRI Interieurbouw is deze innovatieve en onderscheidende kapsalon uit Amersfoort-Vathorst nu weer geheel klaar voor de toekomst. Stap dus nu binnen en ervaar het wow-effect.

Het verhaal van Marja Braker is er één uit een meisjesboek. Achttien jaar geleden start Marja vanuit haar tot een kapsalon omgebouwde garage. Vanuit persoonlijke interesse gaat ze zich in haarverlengingssystemen verdiepen. Het resultaat was het Clip-In Extension systeem. Binnen de kortste keren komen vrouwen uit heel Nederland naar Amersfoort voor dit innovatieve systeem. Inmiddels is de hype voorbij en zijn er talloze alternatieven. “Ik ging dus op zoek naar iets nieuws. Ik wil namelijk altijd voorop lopen en mijn klanten het beste bieden wat er op kappersgebied beschikbaar is. Als L’ANZA Healing Center zette ‘HaarZaakje’ de volgende stap.

L’ANZA HEALING CENTER

L’ANZA is volgens Marja het eerste en enige merk dat daadwerkelijk aantoonbaar Healing Haircare biedt. “Gezond haar is namelijk niet alleen essentieel voor een goed verzorgd kapsel. Het is ook een weerspiegeling van uw algehele schoonheid en gezondheid. Wist u dat meer dan 80% van de mensen beschadigd haar heeft”, vertelt Marja. Mooi haar bestaat namelijk uit een optimale balans tussen keratine proteïne, vocht en mineralen. Zo kunnen vier gezonde haren zelfs een literpak melk dragen. “Juist die balans ontbreekt echter bij veel mensen. Nu ben ik zelf toch behoorlijk kritisch en heb ik natuurlijk de proef op de som genomen en een voor- en natest gedaan. En verrek, het werkte ook echt. Ik zag direct resultaat. Daarom doen we nu ook bij iedere klant een test, want iets vertellen is altijd minder dan iets zelf ervaren.” De innovatieve L’ANZA-formules met nanotechnologie beschikken over de meest geavanceerde ingrediënten om tot in de kern van elke haarvezel door te dringen. Hierdoor wordt uw beschadigde haar weer gezond en jeugdig. “Mede daarom passen het merk en de productlijn erg goed bij mijn visie om mijn klanten het hoogst haalbare te bieden”, benadrukt Marja.

WOW-EFFECT

De afgelopen weken heeft de dames-, heren- en kinderkapsalon een complete restyling ondergaan. Gedurende drie weken is de hele salon gestript en van de bodem af opnieuw opgebouwd. Alleen de kapperstoelen en de overgespoten airco hebben de restyling overleefd. “Dat was ook wel nodig, want ik wil dat ‘HaarZaakje’ onderscheidend blijft in kwaliteit en uitstraling. Daarnaast hadden we bijna elke zaterdag meer kapsters dan beschikbare stoelen”, vertelt Marja. “Nu maken we optimaal gebruik van de ruimte en hebben we een soort van lounge sfeer gecreëerd. Mensen hebben nu het wow-effect als ze binnenkomen. ‘Het is alsof ik een restaurant binnenstap’, heb ik de afgelopen weken al meerdere keren gehoord. En daar word ik blij van, want naar de kapper gaan moet een uitje zijn.” Wilt u ook het wow-effect ervaren? Stap dan gerust binnen of maak via de online agenda (of HaarZaakje App) of telefonisch (033-4563112) een afspraak.

BELEVING STAAT CENTRAAL

De nieuwe look & feel van ‘HaarZaakje’ is het resultaat van een succesvolle samenwerking tussen drie gedreven Amersfoortse ondernemers: interieurarchitect Jos Hak, FIJRI interieurbouw en natuurlijk Marja zelf. “Samen hebben we een uniek interieur kunnen realiseren. Een interieur anno 2015 en klaar voor de toekomst”, vertelt Henk van de Fijnegeer van FIJRI. “Hierin leveren de visie, ontwerp en styling van Jos Hak, de wensen en behoeften van Marja en onze technische realisatie van het maatwerk meubilair een bijdrage aan een unieke beleving.” Volgens Jos Hak is beleving emotie. “En emotie kun je oproepen door een omgeving te creëren die aansluit bij je klantdoelgroep. Bij het ‘HaarZaakje’ zijn we daarom afgestapt van de traditionele kapsalon. In het nieuwe interieur is er meer ruimte voor persoonlijke aandacht en contact. Een concept waarin de klant zich speciaal en bijzonder voelt.” Bij Jos Hak interieurontwerp en realisatie en FIJRI interieurbouw kan men terecht voor een nieuw winkel- of horecaconcept tot een stijlvolle keuken, exclusieve slaapkamer, woonkamer, inloopkast of passend tv-meubel. Alles is mogelijk.

HaarZaakje
Heideweg 164, Amersfoort
T. 033-4563112
www.haarzaakje.nl

Meer informatie
www.joshak.nl
www.fijri.nl

Fotografie: Nico Brons