Onlangs was HaarZaakje genomineerd voor de prestigieuze Kapsalon Award 2015. Uit de ongeveer 1500 geselecteerde kapsalons werden de 50 beste salons van het land gekozen om mee te strijden voor de titel ‘Beste kapsalon van Nederland’. Klanten konden een review achter laten en na de eerste selectie werd er door specialisten uit de kappersbranche en ondernemerswereld gekeken naar meerdere aspecten zoals onder andere deskundigheid personeel, prijs-/kwaliteitverhouding, sfeer, behandeling, educatie en marketing. “Oh, wat vonden wij het spannend met ons team”, vertelt Marja Braker. “Op een gala-avond in Apeldoorn werd de uitslag bekend gemaakt. En helaas, we hebben niet gewonnen. Maar we zijn in de provincie Utrecht wel tweede geworden.” Geen slechte prestatie voor een kapsalon die pas zes jaar geleden de deuren opende.
ONDERSCHEIDEND VERMOGEN
Eén van de belangrijkste doelstellingen van HaarZaakje is dat Marja zich steeds met de besten in haar branche wil meten, sterker nog, ze wil de beste zijn. Maar niet voor zichzelf. “Ik wil voor mijn klanten de meest optimale beleving en het beste ‘product’ bieden. Dat is de reden dat wij hier alleen maar werken met de topmerken die er in kappersland zijn.” Inmiddels werkt HaarZaakje met drie prachtige merken. Merken die ieder toonaangevend zijn op hun eigen gebied. Een goed voorbeeld is volgens Marja het merk Keune. “Echt geweldig in het kleuren van haar. En bovendien een Nederlands familiebedrijf dat de afgelopen decennia de wereld heeft veroverd.
VERLENGSTUK PERSOONLIJKHEID
Uitgangspunt bij HaarZaakje is dat de klanten zich op hun mooist voelen. Haar is daarbij een verlengstuk van wie wij zijn als persoon. De juiste haarkleur kan jouw unieke persoonlijkheid benadrukken en versterken. “Bij Keune ligt daar ook de focus. De trainingen van Keune zijn realistisch met modellen die jij en ik kunnen zijn. Puur en heel draagbaar. Ik denk dat Keune daar heel vernieuwend in is. “Onze gezamenlijke passie is dan ook om voor iedere vrouw of man de allermooiste haarkleur te creëren die lang houdbaar is. Wij begrijpen de klant in de stoel en luisteren naar haar of zijn wensen. Met onze creatieve inspiratie en onze technische kennis willen wij het mooiste in iedereen naar boven halen.” Als professionele haarstylist weet Marja bovendien als geen ander, dat het maken van een prachtige haarkleur pas het begin is. De kleurintensiviteit en de prachtige glans vormen de basis van een mooie haarkleur. “Daarom werken wij met kwalitatieve kleurproducten van Keune, omdat die doen wat ze beloven.”
TINTA COLOR
Met Tinta Color van Keune biedt HaarZaakje de klant uitstekende verzorging, schitterende glans en 100% grijsdekking. De formulering heeft een conditionerende crème basis door toevoeging van zijdeproteïnen, die zorgen voor mooi, gezond en glanzend haar. Haar dat in een betere conditie is, blijft namelijk langer levendig van kleur. “Met Keune Color bieden wij onze klanten een compleet assortiment kleuren, van natuurlijke tinten tot prachtige fashion kleuren. De kleurintensiviteit en de prachtige glans die is bereikt met Keune Tinta Color moet ook worden beschermd en behouden. De kracht achter de langdurige Keune Tinta Color is Triple Color Protection (3CP). Dit 3CP systeem bevat drie beschermende elementen bestaande uit een zijdeproteïne, een UV protector en een kleurstabilisator.” Hiermee wordt haar hersteld en geconditioneerd. Onmiddellijk na het uitspoelen is de verbeterde conditie van het haar al te voelen en te zien en met de stabilisator gaat uw Tinta Color kleur veel langer mee.
BOVEN HET MAAIVELD
Vandaag de dag neemt de vraag naar opvallende haarkleuren bij alle typen vrouwen toe. Van grappige pastel accenten tot ‘nanny grey’ haar. “Wij willen daarbij voorop lopen en geen ‘nee’ verkopen”, benadrukt Marja. “Wij willen alles kunnen creëren hoe apart soms ook. Het technische team van Keune helpt ons hierbij. Als wij er niet meer uitkomen is één belletje naar Soest genoeg. Zo hoort het ook, dat is samenwerken! Samen met Keune zijn wij op een missie om iedere dag prachtig haar te creëren, waardoor onze klanten er precies zo uitzien zoals ze dat het liefste willen.”
WINACTIE
HaarZaakje organiseert bijna elke maand wel een leuke actie voor (toekomstige) klanten. “Zoals onlangs onze immens populaire balayage actie en kleurdag. Al een te gekke kleur voor maar € 25. Wij willen gewoon toegankelijk zijn voor al onze klanten. Daarbij hebben we de uitstraling van het hoge segment, maar wel tegen een betaalbare prijs. Wil jij ons volgen en ook profiteren van onze actie’s? Hou dan onze facebook pagina in de gaten. Je kan 24/7 zelf online inboeken in onze agenda via de website of via onze APP Haarzaakje of Kapper.
OVER KEUNE
Op 6 januari 1922 wordt Keune Hair-cosmetics door chemicus Jan Keune opgericht. Nu 93 jaar en vele innovaties later, is Keune de grootste Nederlandse producent van professionele haarverzorgingsproducten. De producten worden wereldwijd bij kapsalons gebruikt. Keune staat voor elegantie, creativiteit en actualiteit. Het is echt een design kappersmerk. Elk jaar – in de lente en herfst – presenteert het familiebedrijf bovendien twee nieuwe trendcollecties met als doel om kappers te inspireren met de laatste trends op het gebied van stylen, knippen en kleuren.
HaarZaakje
Heideweg 164, Amersfoort
T. 033-4563112
www.haarzaakje.nl
Fotografie: Nico Brons