Toyota is nummer één op het gebied van klantentevredenheid en beschikt over een uitstekende reputatie op het gebied van betrouwbaarheid en klantenservice. Deze reputatie is een belangrijke factor bij de ondersteuning van de verdere groei van de 52 vestigingen van Louwman Dealer Group in de komende jaren. „Dat is het resultaat van onze missie: Wij willen de meest aanbevolen bedrijven van Nederland worden.”
Dit zegt Gert-Jan Geval. Met een geweldige drive en enthousiasme is hij als vestigingsmanager verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding van Louwman Amersfoort. Dit bedrijf, dat in een schitterend pand is gehuisvest, is de officiële Toyota- en Lexus-dealer voor Amersfoort, Soest, Soesterberg, Leusden, Woudenberg, Hoevelaken en Bunschoten-Spakenburg. De consument kan hier terecht voor alle nieuwe modellen van deze qua omvang op een na grootste autofabrikant ter wereld. “Op dit moment zijn we onze Toyota showroom aan het moderniseren om aan het nieuwe showroomconcept van de fabrikant te voldoen”, legt Gert-Jan uit.
“Kijk, de autowereld verandert en daarmee ook de verwachtingen en wensen van mensen die de aanschaf van onze merken overwegen. Tegenwoordig bezoeken onze gasten ons veelal eerst in onze virtuele showroom. Indien zij vervolgens ons bedrijf bezoeken, betreden zij de Toyota belevingswereld. Hier kunnen onze gasten de nieuwe Prius, de pionier en intussen de norm voor elke hybride, ervaren en beleven of zich laten inspireren door het ontwerp van de prachtige C-HR. De toekomstige showroom en de service receptie zijn ruimtelijker, toegankelijker en laagdrempeliger. Er is een ruimte met speciale aandacht voor de hybride-modellen en de nieuwe bedrijfswagenlijn van Toyota, een zogenoemd accessoire inspiratie ruimte, een lounge om even te relaxen en een klantentafel om te lezen of te werken via ons gratis WiFi netwerk, onder het genot van een heerlijk kopje koffie. Kortom een ruimte om elkaar te ontmoeten en ons merk en onze service te ervaren.”
Profileren
En als het merk Lexus over de lippen van Gert-Jan Geval komt, worden we vervolgens vergast op een heerlijk kopje koffie en een verrukkelijk koekje. Dit alles geserveerd op een origineel Japans dienblad gemaakt van bamboe. “Het modellenprogramma van Lexus wordt in hoog tempo vernieuwd. Een prachtig programma van een merk dat zich de afgelopen jaren op de markt bescheiden presenteerde. Maar de komende jaren zal dat anders zijn. Lexus gaat zich verder profileren. Niet alleen in sportiviteit en finesse maar ook in het verruimen van het modellenprogramma. En dat wordt verrassend. Net als de onderscheidende service die wij bieden: Red Carpet Treatment. Bij de aanschaf van een Lexus wordt de klant op comfortabele wijze volledig ontzorgd. Of hij of zij nu een nieuwe of een gebruikte Lexus rijdt, zolang deze bij ons in onderhoud is kan de klant rekenen op een aantal privileges, zoals haal- en brengservice, vervangend vervoer en een vaste servicemonteur. Uiteraard zorgen wij er voor dat onze klanten de Lexus na elke onderhoudsbeurt van binnen en buiten gereinigd retour ontvangen. Begin volgend jaar wordt ook onze Lexus-showroom geheel gemoderniseerd.”
Services
De consument kan bij Louwman Amersfoort tevens terecht voor schade herstel, financiële dienstverlening en een betrouwbare occasion. “De gehele occasionvoorraad van alle bij Louwman Dealer Group aangesloten bedrijven staat op onze overzichtelijke website”, aldus Geval. “Desgewenst kunnen we een gekozen auto naar onze vestiging halen zodat de geïnteresseerde kennis kan maken met de betreffende auto. Alle auto’s zijn vooraf geïnspecteerd door onze monteurs die natuurlijk ook verantwoordelijk zijn voor reparatie en onderhoud van Toyota en Lexus. Klanten die op een reparatie of onderhoudsbeurt wachten, kunnen in onze speciale koffiecorner plaatsnemen. Bovendien hoeven onze klanten zich ook niet druk te maken om kleine, alledaagse zaken rond de auto. Bij aankoop van een auto of na een onderhoudsbeurt ontvangt de klant de gratis Louwman Service Card. Hiermee heeft de klant een jaar lang recht op extra privileges en services, zoals een gratis winterinspectie en zomerinspectie, gratis vervanging van defecte verlichting aan de buitenkant van uw auto, gratis reparatie van een lekke band en het gratis bijvullen van olie en vloeistoffen. Op elk gewenst moment van de dag. Kijk, als we de meest aanbevolen Dealer Group van Nederland willen worden, dan moeten we het wel inhoud geven en de daad bij het woord voegen. En dat doen wij bij Louwman Amersfoort. Elke dag weer.”
Louwman Amersfoort
Ruimtevaart 4, Amersfoort
T. 033-4220800
www.louwman-amersfoort.nl
Fotografie: Nico Brons