Het merkbeleven is zichtbaar bij Emerpark- Citroën Hilversum dat onderdeel is van PGA Nederland, de overkoepelende dealerorganisatie van dit Franse merk. “Daar komt bij dat ons filiaal in Amersfoort Citroën èn DS vertegenwoordigt.”
Dit zegt Erik Maas. Hij is vanuit PGA Nederland bij Emerpark-Citroën Hilversum en Amersfoort aangesteld als directeur. Een functie die hij met veel verve en een goed gevoel voor public relations vervult. Het dealerbedrijf in Kerkelanden is ondergebracht in een stijlvol, markant pand dat aan de voorzijde met een grote glasgevel is uitgevoerd zodat de showroom ruimschoots wordt gevuld met daglicht. In de showroom blinken de Citroëns. Daar wordt, zoals gezegd, straks nog een DS of ID uit de jaren vijftig aan toegevoegd. Deze Snoek vormde de opmaat voor de lijfspreuk ‘comfort is the new cool’, zoals tegenwoordig de wapenspreuk van Citroën luidt. “Uiteraard hebben we alle mobiliteitsoplossingen voorhanden”, duidt Maas. “Dat begint met de C1 en de C3 die erg populair zijn dankzij een goede prijs/kwaliteitsverhouding. De C1 intrigeert en geeft de rijder dankzij het uitvoeringeniveau absoluut niet het gevoel dat hij of zij in een goedkope auto rijdt. Daarnaast hebben we een leuke C3 en C3 Aircross. Laatstgenoemde laat zien dat Citroën op de weg terug is als het gaat om haar vormgeving en haast ongeremde creativiteit. De C3 Aircross heeft een uitgesproken ontwerp met een indrukwekkend forse neus. Voorts gaan we een prijsklasse hoger en komen we bij de nieuwe C4 Cactus en Grand C4 Space Tourer – voorheen Picasso – terecht, gevolgd door de Berlingo Multispace, de personenauto uitvoering van de Berlingo en ten slotte de elektrische C-Zero die alle kenmerken heeft van een ideale stadsauto: compacte afmetingen, een snel op te laden tractiebatterij en voldoende actieradius voor de dagelijkse ritten. En dankzij de stilte in het interieur van deze volledig elektrische auto vergeet u de drukte van de stad. Eind dit jaar zal de lijn gecompleteerd worden met een totaal nieuwe SUV: de C5 Crossback. Een auto boordevol technologie en creativiteit die nu al aan de eisen van de toekomst voldoet. Ten slotte komen we ook tegemoet aan de wensen van de zakelijke klant als het gaat om bedrijfswagens. Zo hebben we de Nemo, de populaire Berlingo die op korte termijn een opvolger krijgt, de ruime Jumpy en de Jumper. Het laadgedeelte kan geheel naar wens worden aangepast.”
MOBILITEITSBUDGET
“Bovendien spelen we in op nieuwe mobiliteitsbehoeften van de moderne klanten door ze meer flexibiliteit bieden”, vervolgt Maas. “Veel klanten krijgen tegenwoordig een mobiliteitsbudget, ofwel een budget per werknemer om het werkverkeer zelf mee te financieren. Werknemers krijgen dan een bedrag per maand, waarmee zij de kosten voor woon- werkverkeer, maar ook verkeer naar eventuele klanten en relaties kunnen regelen. Het geld dat ze niet gebruiken voor vervoer mogen ze houden. Uiteraard hebben we veel mogelijkheden op het gebied van de private lease.”
Natuurlijk is Maas ook blij dat hij het nieuwe merk DS kan vertegenwoordigen. Er zijn 13 Nederlandse dealers die zich aan dit merk konden verbinden. „En daar zijn wij er een van”, aldus Maas in hemdsmouwen. „Bij onze vestiging in Vathorst in Amersfoort kan de klant het gamma van de DS bewonderen dat tegenwoordige een sub-label is van de Franse autofabrikant met een geheel eigen organisatie. DS is immers het premiummerk van de PSA-groep. Anders dan in de Citroën-showroom draait het bij DS vooral om beleving en luxe. Vandaar dat een deel van onze showroom is getransformeerd in een heuse DS Salon waar onze klanten de echte DS-ervaring kunnen beleven volgens ‘a Spirit of Avant-Garde’. Dit is in het Engels geschreven om de internationale ambities van het merk te laten zien. Met de DS 3, waar ook een cabrioletversie van is, de DS4, DS4 Crossback, de DS5 en de DS 7 Crossback hebben we een prima gamma in huis. In 2019 komt van de laatstgenoemde type een plug-in hybride met een gecombineerd vermogen van 300 pk en dat wordt een 4×4, omdat hij naast de benzinemotor twee elektromotoren heeft, waarvan er één de achteras aandrijft. Maar ook de service is afgestemd op het nieuwe merk. In onze werkplaats is een ruimte voor reparatie, onderhoud en het kundig uitvoeren een APK. Daar komt bij dat de zakelijke klant onbezorgd kan rijden in een nieuwe DS, voor een vast en voordelig maandbedrag via onder meer full operational lease. Voor de particulier hebben we DS Private Lease, eveneens volgens heldere afspraken, zonder aanbetaling en geen verrassingen achteraf. Het maandbedrag is inclusief reparatie en onderhoud, allrisk verzekering, wegenbelasting en pechhulp. En doordat de auto eigendom blijft van DS, loopt u geen enkel risico op restwaardeverlies.” De uitbreiding van het DS- netwerk is volgens Maas een belangrijke stap in de ontwikkeling van het merk. Voor klanten staat dit merk voor een merkervaring die verdergaat dan het product en een aantal exclusieve premium services omvat, met name door middel van de DS Privilege Club.
PARTNERSHIP
Klanten werven, binden en behouden staat of valt met een goede service. “We hebben een modern ingerichte werkplaats voor al het onderhoud, de reparaties en APK-keuringen. Alle voorkomende reparaties worden verricht met met BOVAG-garantie. Daarnaast is het altijd plezierig dat de klant weer met een tevreden gevoel zijn weg vervolgt in zijn gerepareerde en nagekeken auto. Dat geldt voor de particulier maar zeker voor de zakelijke rijder. We hebben daarnaast een haal- en brengservice en een vervangende auto of een fiets zodat hij of zij haar reguliere werk niet hoeft te onderbreken. We staan voor gemak, service en betrouwbaarheid. Ook als het gaat om schadeherstel. In dit geval hebben we een partnership met onze dochteronderneming UAS Schadeherstel. Behalve een afgewogen service hebben we hier ‘comfort is the new cool’ onder een dak geplaatst. We zijn ten slotte niet beter maar wel anders. Dat kenmerkt nu eenmaal Citroën.”
Emerpark- Citroën Hilversum
Franciscusweg 4, Hilversum
T. 035-6250170
www.emerpark-citroen.nl
Fotografie: Nico Brons