Hyundai betekent eigentijds en modern. Bovendien heeft het Zuid-Koreaanse merk de ambitie uit te willen groeien tot de groenste autofabrikant ter wereld. De eerste successen zijn geboekt met de Hyundai Kona en IONIQ Electric en de Hyundai Nexo met brandstofcel. Maar de ambitie van Hyundai gaat verder met de lancering van maar liefst 18 groene modellen tot 2025.
Dit zegt Hendrik Verkade. Hij is vestigingsmanager bij Hyundai Wittenberg in Hilversum. “Veel mensen weten niet dat Hyundai de op drie na grootste autofabrikant ter wereld is. Er rollen dagelijks maar liefst 27,5 duizend nieuwe auto’s van de productielijnen waarvan een steeds groter deel van de auto’s een groene uitstraling heeft. Zo is Hyundai een pionier op het gebied van waterstofauto’s en wordt de brandstofceltechnologie als dé oplossing voor emissieloze auto’s beschouwd. Al sinds 1998 investeert Hyundai veel geld in de ontwikkeling van elektrische auto’s met een brandstofcel en in 2013 begon Hyundai als eerste autofabrikant ter wereld de serieproductie van een waterstofauto, de Hyundai ix35 Fuel Cell. Inmiddels geldt Hyundai wereldwijd als een van de leidende autofabrikanten op het gebied van brandstofceltechnologie.”
Modellengamma
Wie de showroom in Hilversum bezoekt, staat oog in oog met het modellengamma waarmee het Koreaanse merk in Nederland succes oogst. Dat begint met de kleine Hyundai i10. Dit instapmodel is alleen beschikbaar met vijf deuren en is meer gericht op gezinnen dan je zou denken. “Vier volwassenen voelen zich op hun gemak en bovendien is de toegang vlot.” Het Zuid-Koreaanse automerk gaat voorts met de Hyundai i20 in de aanval tegen de armada van de nieuwe of recent vernieuwde Europese en Japanse auto’s. De nieuwe i20 bewijst dat compacte hatchbacks zijn uitgegroeid tot stijlvolle, volwassen auto’s met veel binnenruimte. Dat Hyundai voortdurend in beweging is bewijst ook de Hyundai i30, de derde Hyundai in de rij. Dit model is verkrijgbaar in een Wagon, Fastback en een N-raceuitvoering en het toonbeeld van voorwaartse stappen op het gebied van design, kwaliteit en duurzaamheid. Fraaie dubbele koplampen, stoere zwarte wielkastranden, een krachtige body met mooie golvende lijnen: met zijn gedurfde styling is de Hyundai KONA een opvallende verschijning in de klasse van de compacte SUV’s. Ondanks de relatief compacte afmetingen biedt de KONA heel wat plaats aan zijn passagiers: de interieurruimte vooraan en achteraan is meer dan voldoende. Hyundai heeft geleerd hoe het een chassis moet ontwerpen. De KONA rijdt plezierig en levendig, en kan vlot mee met het verkeer. Alternatieven voor de KONA binnen het Hyundai aanbod zijn de Hyundai Tucson en de Hyundai Santa Fe. “Sommigen noemen de nieuwe Tucson de mooiste SUV die er bestaat. Anderen waarderen zijn veelzijdigheid en prijzen zijn gunstige prijs/kwaliteitverhouding. Er zijn talloze redenen om te kiezen voor de Tucson, maar het trefwoord ‘stoer’ is volgens ons de beste omschrijving voor de Tucson. Voor zakelijke rijders die dit jaar nog van een gunstige 4% bijtelling willen profiteren is er de nieuwe Hyundai IONIQ. Hiermee legt Hyundai de lat hoog. In elk opzicht. Van zijn geavanceerde aandrijflijnen – volledig elektrisch, hybride en plug-in hybride – en zijn opvallende, unieke design tot zijn praktische gebruiksmogelijkheden en vooruitstrevende technologieën. De IONIQ is niet zomaar een auto: hij belichaamt de toekomst van automobiliteit en maakt de hele beleving van autorijden bijzonder energie-efficiënt en plezierig.
Elektrisch rijden
Elektrisch rijden begint volgens Hendrik bij Hyundai. “We zijn het enige automerk ter wereld dat keuze biedt uit alle denkbare elektrische aandrijflijnen: volledig elektrisch, hybride, plug-in hybride en waterstof. Welke duurzame mobiele oplossing u dus zoekt, Hyundai heeft hem. Nu en in de toekomst! Hyundai maakt er geen geheim van de groenste autofabrikant ter wereld te willen worden. Daarom lanceren wij de komende jaren nog veel meer groene modellen.”
Private lease is hot
Private lease heeft een enorme vlucht genomen. Vooral traditionele occasionkopers, starters en 50-plussers kiezen nu voor een nieuwe auto die zij via private lease betalen. “Met private lease rijdt u namelijk zonder zorgen en voor een vast maandbedrag in een gloednieuwe Hyundai”, legt Olcan Yasar uit. “Bovendien kunt u ervan op aan dat een private leasecontract via Hyundai Wittenberg altijd zeer compleet is. Of het nu gaat om onderhoud, reparatie, banden, 24/7 pechhulp, een complete all-risk verzekering, wegenbelasting, alles is inbegrepen in het maandtarief. U hoeft alleen nog maar te tanken. Zo weet u waar u aan toe bent en is uw mobiliteit verzekerd. Ook kunt u direct uw huidige auto inruilen, zodat u nergens omkijken naar heeft.” Private lease is overigens ook zeer interessant voor de zakelijke rijder met een mobiliteitsbudget.
Service en onderhoud
Bij Hyundai Wittenberg staat uw rijplezier centraal. “Ook na de aankoop van uw auto kunt u bij ons terecht voor onderhoud aan uw auto. Alle voorkomende reparaties worden verricht met BOVAG-garantie”, aldus Floor Zieck. “U heeft een vertrouwd adres voor onderhoud en reparatie aan uw auto. We overleggen samen met u wat we mogen uitvoeren en u ontvangt altijd vooraf een overzicht van de onderhoudskosten, zodat u nooit voor verrassingen komt te staan. Bovendien kunt u kosten op onderhoud en reparatie besparen met de Hyundai Wittenberg VIP-pas.” Kortom Hyundai Wittenberg staat voor groen, gemak, service, kwaliteit en betrouwbaarheid.
Achter de schermen
De meeste mensen hebben geen idee hoe het er in een groot dealerbedrijf als Hyundai Wittenberg aan toe gaat en wat er allemaal bij komt kijken. “Achter de schermen werken we met z’n allen keihard om elke klant het Hyundai-gevoel te geven”, aldus Hendrik. “Er is niets belangrijker dan de klant een warm welkom geven en hem met een goed gevoel de deur uit laten gaan. Dit werk doen we met z’n allen als team. Niet alleen de verkoopadviseur, maar ook de dames achter de receptie, de servicecoördinatoren en de monteurs spelen een belangrijke rol in ons succes.”
“Door elke dag weer positiviteit uit te stralen kunnen we elke klant zo goed mogelijk helpen en dat maakt het werk als verkoper zo leuk”, aldus verkoopadviseur Olcan Yasar. “Als verkoper moet je er zeker niet vanuit gaan dat je ‘wel even een auto verkoopt’. Door internet komen klanten veel gerichter en weten ze beter wat ze wel of niet willen.”En ook als er geen bezoekers in de showroom zijn, is Olcan druk bezig, want bij de taken van een verkoopadviseur komt veel meer kijken dan alleen het verkopen van auto’s. “Zorgen dat de auto die de klant gekocht heeft gereed is voor aflevering, auto’s overzetten op kenteken, offertes nabellen, taxaties uitvoeren en inruilvoorstellen maken. Waarschijnlijk ben ik nu zelfs nog meer taken vergeten, zoals het bestellen auto’s. Ook niet geheel onbelangrijk”, zegt Olcan met een glimlach.
Zijn collega Floor Zieck, die als serviceadviseur actief is bij Hyundai Wittenberg kan dit alleen maar beamen. “Elke dag is anders. Wanneer een klant voor een servicebezoek langs komt, schetsen wij altijd een verwachtingspatroon op basis van het aantal kilometers en de leeftijd van de auto. Wij hebben namelijk een complete onderhoudsgeschiedenis van elke auto die wij in onderhoud hebben. Zo weet een klant ongeveer wat hij kan verwachten. En mochten er onvoorziene zaken geconstateerd worden, dan neem ik direct contact met de klant op hierover. Daarnaast houd ik me bezig met het bestellen van onderdelen, het inplannen van de monteurs voor onderhoud, apk’s, het beantwoorden van telefonische vragen van klanten (‘Wat te doen als er bijvoorbeeld een servicelampje brandt op het dashboard’) en straks natuurlijk de wissel naar de winterbanden.”
Hyundai Wittenberg
Franciscusweg 4 B, Hilversum
T. 035-6242624
www.hyundaiwittenberg.nl
Fotografie: Nico Brons