Hyundai betekent eigentijds en modern. Bovendien heeft het Zuid-Koreaanse merk de ambitie uit te willen groeien tot de groenste autofabrikant te wereld. De eerste successen worden geboekt met de elektrisch aangedreven Hyundai KONA Electric en de IONIQ, ’s werelds eerste model met keuze uit drie aandrijflijnen “Dat succes en het verwezenlijken van onze ambities delen we graag met onze klanten.”
Dit zegt Hendrik Verkade. Hij is vestigingsmanager bij Hyundai Wittenberg in Hilversum. “Noem mij maar gewoon bij mijn voornaam. Onze klanten zijn deze omgangsvorm immers gewend. En zo worden dagelijks ook mijn collega’s Babette, Samuel, Bram, Ron, Floor en Niels aangesproken. Het hoort bij ons bedrijfsklimaat. Dat is laagdrempelig, open en transparant. Wij willen dat gevoel ook uitstralen. Kijk, de deur van de showroom staat altijd voor iedereen open. Bovendien maakt ook onze showroom een open en transparante indruk. Een soort huiskamergevoel.” Let’s open up your and our business, zou Hendrik aan zijn uitleg willen toevoegen. “Wij doen er dan ook van alles aan om de klant het zo aangenaam mogelijk te maken. Zo hebben wij in het midden van de showroom een comfortabele ruimte gecreëerd voor de klant, inclusief een koffiecorner. Een aangenaam verblijf als er even gewacht moet worden op een reparatie of het rijklaar maken van een Hyundai of een interessante occasions. Hier vinden bovendien de gesprekken plaats met de zakelijke klant of particulier. Zij zijn woonachtig of werkzaam in Hilversum en haar directe regio die zich uitstrekt van Muiden, Naarden, Huizen via Eemnes en Loosdrecht tot en met Breukelen. Hyundai is een sterk merk, onder meer vanwege de zeer goede kwaliteit en standaard vijf jaar garantie op nieuwe auto’s. Dankzij de nieuwe modellen is de zelfbewuste en kritische doelgroep die zich tot dit merk hebben aangetrokken, steeds breder. Een doelgroep die goed geïnformeerd is via testverslagen in vooraanstaande autobladen, waar ons merk overigens altijd goed scoort. Behalve senioren is Hyundai een echt familiemerk geworden. Compact, zakelijk en voor ieder wat wils. Een merk in opkomst. Dat merken we zeker aan de toename van het aantal zakelijke rijders.”
MODELLENGAMMA
Wie de showroom bezoekt staat oog in oog met het modellengamma waarmee het Koreaanse merk in Nederland succes oogst. Dat begint met de kleine Hyundai i10 die in Europa is ontwikkeld en in Turkije wordt gebouwd. Dit instapmodel is alleen beschikbaar met vijf deuren en is meer gericht op gezinnen dan je zou denken. “Vier volwassenen voelen zich op hun gemak en bovendien is de toegang vlot. De i10 is leverbaar met een zeer zuinige 1.0 liter driecilinder benzinemotor”, legt Hendrik uit. “Deze was ook te vinden in de vorige versie, maar is voor de nieuwe i10 sterk verbeterd.” Het Zuid-Koreaanse automerk gaat voorts met de gloednieuwe i20 in zijn klasse in de aanval tegen de armada van de nieuwe of recent vernieuwde Europese en Japanse auto’s. Hyundai gaat in dit B-segment voor kwaliteit. Hendrik vertelt dat de i20 wordt geleverd met de volledig nieuw ontwikkelde 1.0 T-GDI-turbobenzinemotor en is beschikbaar in twee vermogensvarianten: de versie met 74 kW (100 pk) legt de nadruk op een zo laag mogelijk brandstofverbruik. “De versie met 88 kW (120 pk) combineert een gunstig verbruik met een levendig karakter. Hyundai is constant in beweging. Dat bewijst de derde Hyundai, de i30 in de rij. Dit model is het toonbeeld van voorwaartse stappen op het gebied van design, kwaliteit en duurzaamheid. Met de KONA bewegen we ons in het B-segment van de SUV’s. Ondanks de relatief compacte afmetingen biedt de KONA heel wat plaats aan zijn passagiers: de interieurruimte vooraan en achteraan is meer dan voldoende. Bij de lancering biedt Hyundai maar twee motoren aan: een 1.0 T-GDi van 120 pk driecilinder turbobenzine en een 1.6 T-GDi van 177 pk viercilinder turbobenzine. Hyundai heeft geleerd hoe het een chassis moet ontwerpen. De KONA rijdt plezierig en levendig, en kan vlot mee met het verkeer. De driecilinder is bruisend en pittig, de 1.6 T-GDi ronduit sportief, met acceleraties die de concurrerende premiumberlines doen schrikken. En voorts komen we bij de interessante IONIQ. Twee jaar geleden lanceerde Hyundai de IONIQ in twee versies: een volledig elektrische variant en een klassieke hybride, dus zonder oplaadmogelijkheid aan een stopcontact. De EV gebruikt een 120 pk en 295 Nm sterke elektromotor, gevoed door een 28 kWh sterke batterij om op papier 280 kilometer ver te komen.”
WERKPLAATS
Een laagdrempelige, open en transparante organisatie wordt uiteraard ook doorgetrokken naar de werkplaats. „In onze werkplaats verrichten onze monteurs, Niek, Wilbert, Mikel en Abdullah, al het onderhoud, reparaties en APK-keuringen. Uiteraard informeren we de klant vooraf over de reparaties die uitgevoerd moeten worden en de hoogte van de kosten. Het is voor ons een vereiste dat de particulier en de zakelijke rijder in alle opzichten weer tevreden zijn of haar weg vervolgt. Tenslotte zijn we ingericht als bandenhotel voor de opslag van winter- en zomerbanden. Maar ook als leaseauto weet Hyundai het juiste gevoel en beleving neer te zetten. In de aanloop naar een leasescontract kijken we met u naar uw wagenpark, het gebruik ervan en uw wensen. Wilt u een zeer compleet leasecontract of hebt u juist minder servicecomponenten nodig? Samen met u bepalen we de inhoud. Wij maken het leasecontract exact op maat. Welk leasecontract u ook kiest, u profiteert altijd van een gelijk tarief. Samen willen we de kwaliteiten van Hyundai delen. Daar hebben ook wij van Hyundai Wittenberg succes mee. Ziet u ook zoveel Hyundai’s de laatste tijd?”
Hyundai Wittenberg
Franciscusweg 4 B, Hilversum
T. 035-6242624
www.hyundaiwittenberg.nl
Fotografie: Nico Brons